Only God can judge me

I'm universal. Except hip - hop

Skinny jeans & Shirts.
No fluffy dresses.

Let me make this clearly --> I'M NOT A SMOKER!

You can't say that I'm arrogant, you don't even know me at all.
But I'm kinda vicious and I'll never stop.

People, I'm not perfect and so do you. I can be two times more cruel WITH the person who've been previously mean towards me. If you're jealous with what I've achieved, I hope you don't have a nose cause I'll be farting right on it. I've had enough of your ridiculous "blablabla". Try to achieve your own glory, make your own story and make people proud of you. Success is never found. Failure is never fatal. Courage is the only thing.

Monday, December 6, 2010

KENAL TAK?

Nak tanye korang kenal tak apa maksud Punk? Ye Punk itu ialah culture yang anti-capitalist dan anti-enstablishment...tapi kan kenapa ada mamat sekor ni yang baru nak hype Punk ckp "PUNK HARUS MAKAN SAMPAH"...cibai tol mamat ni..mamat macam ni la yang memusnahkan kepercayaan masyarakat pada Punk..tengkorank ngko, Punk mane ade makan sampah...name mamat yang baru nak hype Punk tu ialah Fikri...ramai orang ckp dia tu OTAI Punk...tapi bagi aku dia tu tak lebih dari LEADER of POSER  je...time aku lepak jalan2 belakang bangunan Pok En Ten kt bandar Dungun tu, aku ternampak la dia dengan balaci dia 2 orang tu dok makan sampak belakang KFC..aku tanye "Mung makan sapoh ni bakpe gop..bengong benor ar mung. Mung Punk nape" bila aku tanye cmtu mula la die melenting marah2 kat aku..die ckp, "Aku Punk Anarchy...mesti makan sampoh"...babi, malas aku layan mamat tolol haprak macam tu..dah la pakai baju same je hari-hari..wei korank tahu ke Punk tu berasal dari pe..ada knowledge tak?...bila aku tanye sal knowledge kt mamat tu, dia jawab camni -

"Punk ni pengasas die Malcolm McLaren..name band die ni Sex Pistols. Kalu mung nok tahu, Punk Anarchy ni KENA isap dadah..makan sampoh, FUCK NAZI pe sume tu"

AMIK KO! Haprak mane yang ajar die Punk mesti isap dadah dan makan sampah tu..ditambah plak dengan FUCK NAZI? Wei! Korank tau ke Punk Nazi tu ape? Kalau ko dengar dalam berita pe sume tu memang la diorang ckp Punk Nazi ni nihilistic (xde agama) dan pe sume, sembah kambing pe sume tu..tapi hakikat sebenar Punk Nazi ialah racist la tol0l...POSER betul mamat giler babi berlagak hype ni....bila aku tanye mane knowledge...amik ko ade ke patut dia tulis dalam buku kecik 555 (buku tiga5 tu)..bila aku tgk...warna2 pun dah tak betul...tulis kt situ, tali kasut merah maksud dia support Nazi..wei tali kasut merah maksud dia Violent la..takde kena mengena dengan Nazi..kalau kita pakai simpang palang kaki empat tu baru Nazi..ntah dia kenal ke tak lambang swastika Nazi tu cmne.....meyh aku ajar pe maksud Punk tu

"Punk ni dilahirkan kat London, British...tapi sebenarnye muzik Punk dah lame bermula kat United State of (bam brekmok) America tu...ia dipanggil sebagai muzik Proto Punk..kt sana la band2 Proto Punk cam Iggy Pop, The Question Mark mulakan scene Punk...tapi Punk yang korank tengok sekarang ni, bermula di London oleh band2 Sex Pistols, The Clash, 999, Sham 69, The Addict, Chous U.K pe sume tu...bak menyenangkan ayat...Proto Punk tu bukanlah Punk cuma muzik seakan-akan Punk..Punk ni terbahagi kepada beberapa culture cam Nazi, Chaos, The Oi, Crust, Riot Grrrl, Hardcore, Queer Core, Skate Punk pe sume benda tu..korank jgn ingt Punk tu Anarchy je yang ada"

Jadi nasihat aku kepada sesape yang nak jadi Punk tu, janganlah memandai ikut sesape je ok? Kalau ada yang ajak ko makan sampah tu ko jangan makan sebab tu bukan tradisi Punk jauh sekali tradisi umat Islam..Punk ni hanya mahukan kebebasan, mereka berusaha mengutuk para politik dengan cara mereka sendiri iaitu melalui muzik. Ada sorang minah yang dikatakan 'fanatik' Green Day la tanye aku lagu2 Green Day tu kisah cinta kan..aku terus tergelak..wei, lagu Green Day tu bukan lagu cinta..lagu2 dia sumenye kisah politik..macam lagu American Idiot, Boulevard of Broken Dreams, Holiday, Jesus of Suburbia tu sume lagu2 politik ataupun kisah idup masyarakat..girls, biasalah..kalau dengar lagu slow sikit cam Wake me up when September end terus ckp tu lagu cinta...macam2 la..dan ada plak yang lagi 'sakit'...dilabelnye Green Day tu sebagai band Emo..wakaka!!! L0L...hotak ko...Green Day tu Pop Punk la...apa2 pun, korank jangan memandai label band2 tu tanpa unsur periksa sebab karang kalau ko jumpe yang lebih otai..lagi best korank kena basuh...ok? aku chow dulu....Salam...

1 comment:

  1. Hahaha lucu apa yang bro cerita ni. Menarik cerita makna punk ada lagi tak cerita pasal punk nak tahu.. Makna dan pakaian exsesori punk bro boleh share tak..

    ReplyDelete