Only God can judge me

I'm universal. Except hip - hop

Skinny jeans & Shirts.
No fluffy dresses.

Let me make this clearly --> I'M NOT A SMOKER!

You can't say that I'm arrogant, you don't even know me at all.
But I'm kinda vicious and I'll never stop.

People, I'm not perfect and so do you. I can be two times more cruel WITH the person who've been previously mean towards me. If you're jealous with what I've achieved, I hope you don't have a nose cause I'll be farting right on it. I've had enough of your ridiculous "blablabla". Try to achieve your own glory, make your own story and make people proud of you. Success is never found. Failure is never fatal. Courage is the only thing.

Wednesday, May 25, 2011

Happy Holiday

"Teacher, you took the best years of my life
And make it so I couldn't decide
I'm unable to respond to this beautiful world
I think this will go on, and on and on till I'm gone.
And those 13 years in prisons didn't teach me how to love
You said you had own reason all coming from above
Do you forget the reasons inside you factory?
The only one thing you can't teach me --> that how to be free, and stand alone
In this beautiful world. We have to respond"

School are prisons. Forget the reasons.
Fuck you

Akhirnya, dapat jugak aku releasekan beban otak aku daripada tension keje sekolah. Bapak sial, walaupun sekolah cuti, tapi keje sekolah melambak. Baik tak payah panggil ini cuti. Ini bukan cuti! Tapi minggu penyeksaan! Kitorang nak jugak berehat! Stress tau tak terpaksa belajar hari-hari. Otak aku ni, aku perah dari darjah satu sampai tingkatan 4, non-stop! Berasap otak aku tau tak, nak juga aku rehatkan minda aku. Ini tak, bila kitorang cakap nak enjoy time cuti, terus je korang cikgu-cikgu cakap kitorang tak boleh enjoy sebab tahun depan SPM. Kepala hotak tol, weiiii, korang kan manusia, takkan korang tak terpikir langsung dalam kepada korang tu yang semakin kuat belajar semakin kuat kita lupa. Korang nak jadikan kami manusia padahal korang sebenarnya mencipta sebuah robot yang belajar tanpa henti. Kalau nak bagi keje sekolah sekali pun, bagi lah sikit-sikit je. Ini tak, dua tiga kali ganda dari yang biasa. Sains, cikgu bagi banyak keje skolah. Pastu masuk Math, lagi banyak. Patutnya biarlah seimbang, baru la tak bebankan pelajar. Apa punya cikgu-cikgu la korang ni, tak sistematik langsung.

Sekolah bagi aku tempat yang paling teruk sekali, kalau cikgu-cikgu kat felda, pedalaman Sabah dan Sarawak ke itu aku tabik spring sebab cikgu-cikgu kat sana memang betul-betul take-care pelajar, tapi cikgu kat sekolah aku ni kebanyakkannya makan gaji buto. Mengajar pun aku tak paham. Lebih-lebih lagi cikgu matapelajaran Tassawur Islam aku. Apa kebendenye belajar? Cikgu langsung tak tegas, pelajar boleh kuar masuk cam tu je, kau (cikgu) langsung tak amik peduli. Kau just marah-marah 'hey jangan kuar kelas!' camtu je. Kau langsung tak amik nama hantar pengetua ke, rotan ke ape ke. Serabut aku nak belajar tau tak! Dah la bising! Kau pulak buat bodoh je, baik jangan jadi cikgu! Kalau dengan cikgu BM aku pulak, tiap kali masuk kelas dia, pergh keje sekolah melambak. Non-stop! Bagi la kitorang cuti weiii, bukan keje sekolah BM je yang ade, Sains, Math, BI... kau bagi keje sekolah kau kat kitorang macam kitorang ni takde keje sekolah yang lain. Tak berperikemanusiaan langsung ar kaw ni. Aku bukan nak kurang ajar dengan cikgu, tapikan, cikgu-cikgu sekolah aku ni kebanyakkannya macam tak pikir pasal minda pelajar langsung. Yang dipikirkannya, just SPM, SPM, SPM! itu jerk! ... sakit hati deng mendongarnye.

PEJELASAN SETERUSNYA TENTANG PENDIDIKAN (CIKGU) KORANG BACA POST AKU YANG LEPAS BERTAJUK ---> 'MEMBENTUK ROBOT ATAU INSANI (lebih kurang camtula, aku lupa)


It NOTHING PERSONAL
bwekkkkkkkkkkkkkk xP


No comments:

Post a Comment