ApA2 Jerk

Loading...

Only God can judge me

I'm universal. Except hip - hop

Skinny jeans & Shirts.
No fluffy dresses.

Let me make this clearly --> I'M NOT A SMOKER!

You can't say that I'm arrogant, you don't even know me at all.
But I'm kinda vicious and I'll never stop.

People, I'm not perfect and so do you. I can be two times more cruel WITH the person who've been previously mean towards me. If you're jealous with what I've achieved, I hope you don't have a nose cause I'll be farting right on it. I've had enough of your ridiculous "blablabla". Try to achieve your own glory, make your own story and make people proud of you. Success is never found. Failure is never fatal. Courage is the only thing.
There was an error in this gadget

Thursday, May 5, 2011

PenUngGu IstaNa (menCari HanTU?)... kesah betul

Kalau dulu time aku kecik - kecik, aku tengok filem hantu kebanyakannya bertemakan konsep bomoh, jangan tegur hantu hantu kat tepi jalan tu nanti diorang ikut, jangan gunakan ilmu hitam dan sebagainya. Tapi sekarang aku tengok satu pembaharuan dalam industri perfileman Malaysia ni. Sebuah tajuk filem hantu yang masih terngiang ngiang kat saluran neuron otak aku ni ialah filem 'Penunggu Istana'. Aku rasa macam nak pergi tengok ar cite hantu tu. Apa yang menarik, cerita ni macam sebuah dokumentari ala - ala Seeker gitu. Tapi Seeker satu batang hidung hantu pun aku tak nampak, Penunggu Istana membawak satu kelainan dalam  filem iaitu diorang macam mengadaptasikan dokumentari cam National Geography tu kepada filem yang lain dari yang lain. Filem ni mencatat sejarah sebagai filem paranormal pertama di Malaysia sebabnya diorang betul betul cari hantu tu. Bukannya guna hantu tipu. Jadi yang korang tengok dalam filem tu sebenarnye bukannya hantu tipu tapi hantu betul yerk!!

Tapi bila aku tengok filem ni, baru aku tahu!!!! Damn! Sebenarnye cerita ni bukannya pelakon ataupun ada pengarah. Tapi memang cerita betul!! Ianya adalah video tape yang dirakamkan oleh sekumpulan pelajar dari institusi ke sebuah rumah lama di Papan, Perak. Cerita yang selama berkurun kurun ni hanya didengar oleh masyarakat kat situ situ je la tentang sebuah rumah bernama Istana Billah .


Pengurus Besar Filem & Drama Primeworks Studios yang juga Penerbit Eksekutif filem Penunggu Istana, Tengku Iesta Tengku Alaudin berkata, filem itu diterbitkan untuk memberi peluang kepada audiens menilai sendiri kesahihan di sebalik kisah paranormal yang sering dicanangkan.

“Penunggu Istana merupakan sebuah filem yang merupakan cantuman daripada dokumentari yang dirakamkan oleh sekumpulan pelajar yang membuat penyelidikan tentang aktiviti paranormal.

“Filem ini adalah asli dan tiada sebarang tokok tambah dan semuanya adalah benar belaka. Namun, semuanya terpulang kepada masyarakat sama ada untuk mempercayainya atau tidak,” katanya.

Tambah Tengku Iesta lagi, pada awalnya kumpulan pelajar itu mahu melakukan kajian paranormal itu sebagai projek universiti mereka.

Namun, selepas mengesan sesuatu yang aneh sewaktu berada di Istana Bilah, mereka memberanikan diri untuk meneroka jauh dan mengenali dengan lebih dekat alam ghaib di rumah itu selama 15 hari di sana.

Apakah penemuan yang telah ditemui oleh mereka sepanjang di sana dan bagaimanakah pula dengan kesudahannya? Semuanya akan terjawab dalam Penunggu Istana yang kini sedang ditayangkan di pawagam.

k yg ni komen dr slh sorg yg dh menonton filem ni...huhuhu seram seyh...

No comments:

Post a Comment