Only God can judge me

I'm universal. Except hip - hop

Skinny jeans & Shirts.
No fluffy dresses.

Let me make this clearly --> I'M NOT A SMOKER!

You can't say that I'm arrogant, you don't even know me at all.
But I'm kinda vicious and I'll never stop.

People, I'm not perfect and so do you. I can be two times more cruel WITH the person who've been previously mean towards me. If you're jealous with what I've achieved, I hope you don't have a nose cause I'll be farting right on it. I've had enough of your ridiculous "blablabla". Try to achieve your own glory, make your own story and make people proud of you. Success is never found. Failure is never fatal. Courage is the only thing.

Wednesday, May 25, 2011

Respect Me, and I will respect you more

Post kali ni aku tujukan untuk para guru. Baiklah, daripada post-post aku yang lepas, memang korang senang detect yang aku ni memang anti-sekolah kan? Salah! Aku suke sekolah, aku sayang cikgu-cikgu aku macam cikgu Musa, pengetua aku, cikgu Sarina (BI) tapi aku nak mintak satu je dari para guru. Tolong respek pelajar barulah pelajar respek kamu semua. Saya masih ingat dan tak akan lupa pada mana cikgu Kamaruzaman mengatakan pelajar-pelajar SMK Seri Dungun is BANGSAT dan JAHANAM. Okeyh, it's fine. But dia tak sedar yang seluruh pelajar SMK Seri Dungun akan mendoakan dia balik menjadi BANGSAT dan JAHANAM. Kenapa? Apa salah kitorang??? Orang lain cakap, hormati guru kerana ilmu akan berkat. Tapi guru-guru langsung tak hormat para pelajar. Mana adil! Kitorang tak patut dipanggil si bangsat, sebab kitorang pelajar. Memang kitorang berumur 17, 16 tapi kitorang tetap tidak matang. Inilah situasi di mana orang panggil, keadaan menginjak remaja. Kitorang sedang menginjak remaja, suka explore sesuatu yang baru. Kitorang memanglah bersifat nakal, tapi kitorang tak patut dipanggil macam tu. Terasa jer aku nak pegi lawan cakap cikgu Kamaruzaman time dia sumpah seranah pelajar-pelajar camtu, tapi bila dipikirkan mak aku takut aku kena buang sekolah, terpaksa aku sabooor jer. Dah lama aku nak meluahkan perasaan aku, tapi pada siapa? Pada blog ni jer la. Kalau aku luahkan pada pengetua, tak pasal-pasal dia lempang aku.

Dalam Islam, diwajibkan kita menuntut ilmu kerana ia merupakan satu ibadah, dan dalam menuntut ilmu itu kita perlu menghormati guru kita. Namun macam-mana pula jika guru tidak menghormati kita? Di sumpahnya kita, di cacinya kita. Kitorang ini pelajar, memang la kene ajar. Bukannnya dihina di caci makikan. Cikgu-cikgu zaman sekarang takde otak ke??? Berbeza dengan cikgu-cikgu dahulu, cikgu-cikgu dahulu memang betul-betul memperjuangkan para pelajar. Diorang punye keazaman nak tengok pelajar berjaya memang betul-betul jitu. Mana ada  diorang sumpah seranah pelajar.

Aku betul-betul kesal dengan tindakan cikgu. Cikgu, saya hanya inginkan satu benda je dalam situasi saya sebagai pelajar, iaitu RESPECT ME FIRST, AND I WILL RESPECT YOU MORE. You all my love, teacher. But some of you was... !##%$@^$#@#%$^$!!!!!!

Salam malam dari Kimie Capital

No comments:

Post a Comment